آب اکسیژنه ماده شیمیایی بسیار با ارزشی است که علاوه بر کاربرد های فراوانی که در صنایع شیمیایی دارد، مصارف خانگی آن هم متعدد است و در موارد مختلف و فراوانی می توانید از این ماده کمک بگیرید که در ادامه به 15 خواص آب اکسیژنه پرداخته ایم، ما را تا انتهاء دنبال کنید … .

آشنایی با 15 خواص آب اکسیژنه

1) پاک کردن لکه های عرق زیر بغل لباسها

همیشه تعریق بیش از اندازه و خیسی زیر بغل برای همه ما آزار دهنده بوده و جدای از این موضوع، لکه های به جای مانده این عرق ها، یکی دیگر از مشکلات است که برای حل آن، استفاده از آب اکسیژنه را به شما پیشنهاد می کنیم. به همین منظور باید آب اکسیژنه را به نسبت 2 به 1 با مایع ظرف شویی ترکیب کرده و برای یک ساعت لباس خود را در این ترکیب قرار دهید. بعد از اتمام این یک ساعت باید لباس خود را با آب سرد بشویید و بگذارید تا خشک شود. در ضمن اگر باز هم ردی از لکه ها مشاهده کردید، می توانید به ترکیب مذکور جوش شیرین را هم اضافه کنید تا به کلی لکه را از بین ببرد.

2) درمان قارچ های پا

از آنجایی که آب اکسیژنه یک ماده ضد قارچی است، می توانید برای درمان قارچ پا از آن استفاده کنید.
روش استفاده: به میزان مساوی، آب و آب اکسیژنه را با هم ترکیب کرده و به روی محل مورد نظر اسپری کنید و سپس پای خود را خشک کرده و با آب بشویید. همچنین از این روش برای پیشگیری از ابتلاء به قارچ پا نیز می توان استفاده کرد.

3) تمیز کردن فرش

یکی از راه های تمیز کردن و پاکسازی فرش و تشک از آلودگی و کثیفی ها، اسپری نمودن آب اکسیژنه به آنهاست که با این کار، بسرعت از شر کثیفی و لکه های خلاص آنها خلاص می شوید.

ضد عفونی زخم ها با آب اکسیژنه

4) پاک سازی زخم و ضد عفونی کردن

یکی از شناخته شده ترین خواص آب اکسیژنه، پاک سازی و ضد عفونی کردن زخم های کوچک و بریدگی های سطحی است. با استفاده از آب اکسیژنه می توانید بافت های مرده را پاک سازی کرده و جلوی خونریزی را بگیرید. این محلول را بر روی باند مخصوص ریخته و باند را بر روی زخم قرار داده و ببندید تا زخم و بریدگی تمییز و ضد عفونی شود.

5) آب اکسیژنه و قابلیت آن به عنوان دهانشویه

آب اکسیژنه عاملی مناسب برای نابودی باکتری و میکروب های درون دهان است ولی توجه داشته باشید که حتما پیش از استفاده از آب اکسیژنه به عنوان یک  هانشویه، باید آنرا بخوبی رقیق سازید تا آثار مخربی بر روی دهان و دندان های شما نداشته باشد. به همین منظور میزان نسبی آنرا بیان می کنیم که اگر بخواهید به اندازه یک لیوان آب، دهانشویه داشته باشید، باید نیمی از آنرا با آب معمولی پر کنید. این ماده را باید یک دقیقه در دهان خود نگه داشته و بچرخانید و سپس آنرا از دهان خود خارج کنید. مراقب باشید که هرگز این ماده را قورت ندهید زیرا آثار خطرناکی دارد.
هشدار: استفاده از این ماده به عنوان دهانشویه نباید بیش از نیم دقیقه در هفته باشد و زیاده روی در مصرف آن می تواند موجب نابودی باکتری های مفید و حتی ضرر رسیدن به دهان و دندان های شما بشود.

6) سرعت بخشیدن به رشد قارچ های خوراکی

این مورد از خواص آب اکسیژنه شاید کمی برایتان عجیب بنظر برسد اما با استفاده از آب اکسیژنه می توان کمک قابل توجهی به رشد قارچ های خوراکی نمود. به همین منظور باید چند قطره از آنرا بر روی محفظه جوانه زدن و رشد قارچ اضافه نمود تا سرعت رشد آنها افزایش یابد. از همین جهت، خرید آب اکسیژنه برای کسانی که به کشت قارچ مشغول اند، یکی از موراد موثر برای موفقیت در کسب و کارشان محسوب می شود.

خواص آب اکسیژنه برای پاک کردن انگشتان

7) با آب اکسیژنه سطوح خانه خود را برق بیندازید

یکی از خواص آب اکسیژنه که کمک کار خانم های خانه است، تمیز کردن و به تعبیر بهتر، برق انداختن سطوح است. شما با استفاده از این ماده شیمیایی می توانید همه کثیفی ها و لکه های سطوحی همچون کاشی، سرامیک ها و سطح توالت و کاسه آن را بخوبی تمیز کنید. آب اکسیژنه را به همراه جوش شیرین به نسبت 1 به 2 ترکیب ساخته و 2 تا 3 دقیقه بر روی سطح بمالید تا برق زدن آن سطح را مشاهده کنید. با استفاده از آب اکسیژنه، مشکل لکه های سطوح برای همیشه از بین می رود.
توجه کنید؛ هنگامی که این ماده را به سطوح می کشید و یا اسپری می کنید، صدای گزگزی به گوش می رسد که به معنای پاک شدن لکه هاست.

8) تمیز کردن ماشین ظرفشویی

ترکیب آب اکسیژنه و جوش شیرین به منظور تمیز کردن ماشین ظرفشویی هم کارایی دارد و باید دستمال را آغشته به این ترکیب کنید و با استفاده از دستمال، ماشین را بشویید. البته روش اسپری کردن پراکسید هیدروژن نیز وجود دارد که در این روش، دستمال کشی پس از اسپری کردن صورت می گیرد تا ماشین کامل خشک شود.

9) ضد عفونی مسواک

بر اساس برخی از گفته ها، بیشتر از 100 میلیون باکتری بر روی مسواک ها، مشغول به زندگی هستند که از همین جهت توصیه می شود حتما مسواک خود را با آب اکسیژنه ضد عفونی نمایید.

10) موثر در بهبودی خشکی پوست

آب اکسیژنه ماده ایست که برای درمان خشکی پوست هم موثر و مفید است زیرا پوست را هیدراته میکند. به همین منظور کافی است نیم درصد از آب اکسیژنه را به آب درون وان حمام خود اضافه کنید تا به مرور زمان، پوست شما جوان و لطیف تر بشود. در ضمن اگر به عفونت و یا بیماری های پوستی هم دچار هستید، این ماده می تواند کمک حال شما باشد زیرا همانطور که دانستید خواص ضد باکتری و ویروس دارد.

11) مفید برای نرم کردن پینه و میخچه پا

برای غلبه بر مشکل پینه و میخچه بر روی پا می توانید پاهای خود را درون ترکیبی از آب معمولی و آب اکسیژنه قرار دهید تا کمی آنها را نرم تر بکند و از سختی و ضمختی آنها بکاهد.

12) افزایش مدت زمان ماندگاری مواد غذایی

جالب است بدانید که پراکسید هیدروژن ماده ایست که از آن به عنوان نگهدارنده برخی از محصولات غذایی نیز استفاده می کنند. می توانید مقداری از آنرا بر روی سالاد سبزیجات خود اسپری کرده و آنرا درون یخچال قرار دهید و از ماندگاری بالای سالاد خود مطمئن باشید. در ضمن هنگامی که شما در شستشوی میوه و سبزیجات خود از آب اکسیژنه استفاده می کنید، علاوه بر ضد عفونی و تمیز کردن آنها، ماندگاری آنان را هم افزایش داده اید. هیچ نگرانی ای از بابت شستشوی میوه و سبزیجات با ترکیب آب اکسیژنه و آب نداشته باشید و فقط کافی است پیش از مصرف، آنها را بخوبی با آب خالص شسته باشید.

13) درمان سینوزیت با خواص آب اکسیژنه

جالب است که این ماده برای درمان سینوزیت هم مفید است. شما با استفاده از خواص ضد باکتریال آب اکسیژنه می توانید بر باکتری های سینوزیت غلبه کنید. مخلوطی از آب اکسیژنه و آب را در یک اسپری بریزید و آنرا درون بینی خود بزنید ولی فراموش نکنید که باید پس از 15 ثانیه آنر از بینی خود خارج سازید. در ضمن تنفس روغن نعناع هم به حل مشکل سینوزیت میتواند کمک کند.

14) تمیز کردن لنز چشم با آب اکسیژنه

اگر از لنز چشم استفاده می کنید حتما می دانید که این لنزها به مرور زمان پروتئین ها را در خودشان جمع می کنند و باید آنها را تمیز کرد. یکی از روش های تمیز کردن آنها که از جهت اقتصادی به صرفه تر است، -به غیر از استفاده از پاک کننده های تجاری لنزها- استفاده از آب اکسیژنه است.

خواص آب اکسیژنه

15) سفید کردن ناخن ها:

همانطور که برای سفید کردن دندان می توانید از آب اکسیژنه استفاه کنید، سفید کردن ناخن ها نیز با این ماده ممکن است. کمی پنبه را به آب اکسیژنه آغشته نمایید و روی ناخن هایتان بکشید تا بخوبی شفاف، تمیز و سفید شوند.

⚠ هشداری جدی راجع به تمام خواص آب اکسیژنه :

توجه داشته باشید که تمامی مواردی که در این مقاله به عنوان خواص آب اکسیژنه گفته شد، در خصوص غلظت 3 درصد این ماده می باشد و نه بیشتر. مصرف این ماده بیش از اندازه عوارض خودش را داشته و بیش از 10 درصد آن سمی و بسیار خطرناک است خصوصا اگر بلعیده شود.

اما به طور کلی این ماده در قدرت های مختلفی تولید می شود که از قرار زیر است:

3 درصد: برای مصارف خانگی

6 الی 10 درصد: عاملی برای سفید کننده مو

90 درصد: مصارف صنعتی

در اغلب فروشگاه ها، محلول 3 درصد آب اکسیژنه است که به فروش می رسد، لذا به راحتی می توانید محصول مورد نیاز خود را در این مراکز پیدا کنید.

 

برای خرید مواد شیمیایی از شرکت سودا کیمیا مانا و یا استعلام قیمت مواد شیمیایی، می توانید با شماره های زیر در ارتباط باشید :

88736636-021
88736637-021
88736638-021
88736639-021